IT HELPDESK ÜGYFÉLKAPCSOLATI SZAKÜGYINTÉZŐ

School of Business Üzleti Szakközépiskola Dunakeszi
IT HELPDESK ÜGYFÉLKAPCSOLATI SZAKÜGYINTÉZŐ


Kapcsolattartó: Szabóné Kiss KatalinTelefon30-600-4059E-mail címdunakeszi(at)sob.hu

 
Képzés adatai:
képzés helye:Pest megye - Dunakeszi
Képzés kezdete:2013. június
Képzés időtartama:2 év
Jelentkezési határidő:2008.08.20. 22:59
Képzés szintje:középfokú
Tagozat és a képzés árai (Ft):nappali
A telefonban, vagy e-mailben hivatkozzon a Menőképzés.hu-ra!
A kapcsolattartó e-mail címében az (at) jel a @ jelet helyettesíti.
 
A képzés általános követelményei:


ISKOLÁNKRÓL:

Szakközépiskolánk 1998 óta működik. Fenntartónk a School of Business Vezetőképző és Tanácsadó Közhasznú Társaság, amely 11 hasonló profilú iskolát működtet az országban. Érettségi utáni iskolarendszerű szakképzést folytatunk, nappali tagozaton. A képzési idő – általában 2 év - végén a tanulók OKJ vizsgát tesznek. Diákjaink főként Pest megye északi régiójából (Vác, Dunakeszi és környéke) járnak az iskolába, de egyre több budapesti diák is jelentkezik (Angyalföld, Újpest középiskoláiban érettségizettek közül). A felsőfokú szakképzettség értéke egyre nő a munkaerőpiacon, s úgy tűnik, ezt egyre többen felismerik. 2008-tól indítandó új szakokkal bővítjük az iskola képzési kínálatát, az itt végzők elhelyezkedési lehetőségeit. Tervezzük esti munkarendű tagozat indítását is. Terveink megvalósulása, a sokoldalú képzési lehetőségek kihasználása nagy mértékben függ a jelentkezők létszámától. Az új OKJ szerinti képzés modulrendszerű, egy szakképesítésen belül ún. elágazások jelentik a konkrét (rokon-)szakmákat. Középfokú, emelt szintű képzéseinkben részt vevő diákok az INFORMATIKA és az Ügyvitel (ez utóbbi idegen nyelvi) területén jártas szakemberekként dolgozhatnak majd.

Önálló épülettel nem rendelkezünk, a tanítás a dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium épületében folyik. A képzés korszerű technikai hátterét azonban a szakközépiskola a saját forrásaiból teremti meg, a támogató cégektől, illetve gazdálkodó szervezetektől kapott szakképzési hozzájárulásból. Az iskolában részben főállású pedagógusok, részben óraadó tanárok foglalkoznak a diákokkal.

TERVEZETT KÉPZÉSEK 2008-2009-BEN

Középfokú, emelt szintű OKJ képzések

Szakképesítés Elágazás Szakképesítés azonosító száma

INFORMATIKAI ALKALMAZÁSFEJLESZTŐ 54 481 02
Információrendszer-elemző és –tervező 54 481 02 0010 54 0
Infokommunikációs alkalmazásfejlesztő 54 481 02 0010 54 01
Internetes alkalmazásfejlesztő 54 481 02 0010 54 03
Szoftverfejlesztő 54 481 02 0010 54 04

INFORMATIKAI RENDSZERGAZDA 54 481 03
Számítástechnikai szoftverüzemeltető 54 481 03 0100 52 01
(részképzés)
Informatikai hálózattelepítő és üzemeltető 54 481 03 0010 54 01
Számítógéprendszer-karbantartó 54 481 03 0010 54 05
Webmester 54 481 03 0010 54 07

INFORMATIKUS 54 481 04
Gazdasági informatikus 54 481 04 0010 54 01
Távközlési informatikus 54 481 04 0010 54 05
Telekommunikációs informatikus 54 481 04 0010 54 06

IDEGEN NYELVI ÜGYFÉLKAPCSOLATI SZAKÜGYINTÉZŐ 54 347 01
IT helpdesk ügyfél-kapcsolati szakügyintéző 54 347 01 0010 54 02
Távközlési ügyfélkapcsolati szakügyintéző 54 347 01 0010 54 03
Üzleti kommunikációs szakügyintéző 54 347 01 0010 54 04

A tanulmányi idő 2 év, kivétel a RENDSZERGAZDA képzésen belül a fél év alatt megszerezhető Számítástechnikai szoftverüzemeltető ún. részképzés.

TANDÍJMENTESSÉGRŐL:

A Közoktatási Törvény szerint: "Nappali rendszerű iskolai oktatásban a tanuló abban az évben kezdhet utoljára tanévet, amelyben betölti középiskola esetén a 22. életévét. ...egy évvel meghosszabbítható abban az esetben, ha a tanuló az általános iskola első évfolyamán a tanulmányait a 7. életévében kezdte meg..."
Az iskolarendszerű nappali képzések tandíjmentesek mindazoknak,
-akiknek nincs szakmája. Figyelmen kívül kell hagyni azt az államilag elismert szakképesítést, amelyet iskolarendszeren kívüli oktatásban szerzett a hallgató.
- a második szakma megszerzése, ha az a meglévő szakmára épül.
Az iskola tanulói jogosultak minden nappali képzésben résztvevő diáknak járó állami juttatásra: diákigazolványra és 22 éves korig családi pótlékra, illetve árvaellátásra.

A JELENTKEZÉS

Feltétele: érettségi bizonyítvány
Módja: jelentkezési lapon, az alábbi mellékletekkel:
Önéletrajz
érettségi bizonyítvány hitelesített másolata
a jelentkezési díj (3000 Ft) befizetését igazoló csekk feladóvevénye, vagy annak fénymásolata
Jelentkezési lap letölthető: www.dunakeszi.sob.hu , www.sob.hu (innen on-line is beküldhető)
Vagy személyesen beszerezhető az iskolában a jelentkezési díj befizetésére szolgáló csekkel együtt. De elérhetőségeink bármelyikén igényelhető, postázzuk az érdeklődőknek.
Határidő és további információk a jelentkezésről, beiratkozásról:
Honlapunkon: www.dunakeszi.sob.hu
e-mailben: dunakeszi@sob.hu
ill. Bánhegyesiné Topor Gizella tagintézmény-vezetőnél (30/91-59-038), vagy Szabóné Kiss Katalin iskolatitkárnál (30/600-4059)

Felvételi vizsga nincs, a felvétel érettségi bizonyítványhoz kötött. Túljelentkezés esetén a jelentkezők középiskolai tanulmányi eredménye, illetve érettségi vizsga eredménye alapján rangsorolunk. A tandíjmentesség a 22 éves kor alattiakra vonatkozik, és azokra, akik még nem rendelkeznek szakképesítéssel, vagy legfeljebb egy szakmával rendelkeznek.
A tandíj 75.000 Ft/félév.

Jelentkezési határidő: 2008. június 30.
Pótjelentkezés: 2008. augusztus 20.

Beiratkozás: 2008. augusztus 27. hétfő de. 9-12-ig



GYERE TE IS, HA KORSZERŰ ÉS PIACKÉPES SZAKMÁT
AKARSZ TANULNI, ITT A HELYED!

 
A képzés érettségi követelményei:
sikeres érettségi vizsga
 
A képzés általános leírása:
Idegen nyelvi ügyfélkapcsolati szakügyintéző 54 347 01 0000 00 00

Emberi erőforrás ügyfélkapcsolati szakügyintéző 54 347 01 0010 54 01
IT helpdesk ügyfélkapcsolati szakügyintéző 54 347 01 0010 54 02
Távközlési ügyfélkapcsolati szakügyintéző 54 347 01 0010 54 03
Üzleti kommunikációs szakügyintéző 54 347 01 0010 54 04

A szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
 Iratokat, dokumentumokat kezel
 Ügyvitel-technikai eszközöket, berendezéseket használ
 Adatbeviteli feladatot végez
 Kapcsolatot létesít az ügyféllel
 Ügyintéz, szolgáltatást végez
 Panaszt, reklamációt kezel
 Call/Contact Center rendszert használ
 Termékeket és szolgáltatásokat értékesít
 Ügyfélkapcsolatokat aktivizál
 Hideghívást kezdeményez
 Az emberi erőforrás gazdálkodáshoz kapcsolódó szakfeladatokat lát el
 A műszaki segítségnyújtás (IT, HelpDesk) szakfeladatokat lát el
 A távközléshez kapcsolódó szakfeladatokat lát el
 Az üzleti adminisztrációhoz kapcsolódó szakfeladatokat lát el

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
1604-06 Az irat-, dokumentum- és ügyviteltechnikai berendezés kezelése
A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 Kezeli a beérkező dokumentumokat a helyi szabályozás szerint
 Dokumentálja az iratkezelési folyamatot
 A kimenő dokumentumokat előkészíti a továbbításra
 Az iratkezeléshez szükséges eszközöket kezel
 Hatáskörének megfelelően leltároz
 Közreműködik az iratanyagok selejtezésében
 Ellenőrzi az általa használt eszközök, berendezések működőképességét
 Működésképtelenség esetén jelenti a hibaelhárítási igényt
 Kezeli a számítógépet és tartozékait
 Irodatechnikai eszközöket kezel (pl. fénymásoló, diktafon, projektor, iratmegsemmisítő)
 Kellékanyagokat biztosít
 Tisztán tartja a munkaterületét, munkaeszközeit

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
1605-06 Gépírás, szövegszerkesztés és táblázatkezelés

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 Adatbeviteli feladatot végez
 Nyomtatott szövegről, kéziratról, javított, felülírt, szkennelt dokumentumról másol, iratot szerkeszt
 Hallott szöveget (pl. hangfelvételről, telefonhívás) gépírással rögzít
 Dokumentumszerkesztési munkákat végez
 Táblázatba, adatbázisba adatokat tölt fel, frissít, korrigál
 Kimutatásokat, táblázatokat készít táblázatkezelő programmal
 Adatbázisokból adatokat lekérdez, egyszerűbb szűréseket végez

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
1606-06 Üzleti kommunikáció idegen nyelven

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 Fogadja az ügyfelet személyesen, telefonon vagy on-line
 Tájékoztatja az ügyfelet
 Dokumentálja az ügyfélkontaktust
 Ügyintéz, szolgáltatást végez
 Felméri az ügyfél igényét
 Tájékoztat az igénnyel kapcsolatos lehetőségekről
 Ajánlja a kapcsolódó szolgáltatásokat
 Elvégzi a kért szolgáltatást
 Visszacsatolást kér az ügyféltől az ügyintézés elfogadásáról
 Dokumentálja az elvégzett szolgáltatást
 Az első szakmai idegen nyelven (angol) ügyintéz
 Az első szakmai idegen nyelven (angol) adatbázisokat, technológiai rendszereket használ
 A szakfeladatok ellátása érdekében az első szakmai idegen nyelven (angol) a telefonbeszélgetés során megbízhatóan, folyamatosan kommunikál
 Az első szakmai idegen nyelven (angol) írásban ügyintézést végez
 A második szakmai idegen nyelven (pl. német, olasz, spanyol, portugál, spanyol, olasz, holland, francia, orosz) ügyintéz
 A szakfeladatok ellátása érdekében a második szakmai idegen nyelven a telefonbeszélgetés során megbízhatóan, folyamatosan kommunikál
 A második szakmai idegen nyelven írásban ügyintézést végez

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
1607-06 Az ügyfélszolgálati panasz, reklamáció kezelése

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 Aktívan figyel, megértést, segítőkészséget tanúsít, megnyugtatja az ügyfelet
 Azonosítja a probléma tárgyát
 Kompetenciájának megfelelően dönt a problémakezelésről
 Szükség esetén kompenzációt alkalmaz
 Tájékoztat az ügyintézés további menetéről
 Meggyőződik a megoldás elfogadásáról
 Dokumentálja az ügyfélpanasz megoldását

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
2568-06 A Call/Contact Center rendszer használata idegen nyelven

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 A jogosultságok alapján bejelentkezik a rendszerbe
 Tájékozódik a rendszerben, hozzáférése alapján áttekinti a rendszerüzeneteket
 Munkafelületeket előkészíti a munkavégzéshez
 A beosztásának megfelelően rendszermodulokat használ
 Rendszeradminisztrációt és statisztikát készít
 Kilép a rendszerből (szünetkor, záráskor)

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
2569-06 A telemarketing, telesales tevékenység ellátása idegen nyelven

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 Promóciót, azaz értékesítés-előkészítést végez
 Értékesítési feladatának megfelelően ajánlatot tesz
 Dokumentálja az értékesítés eredményét
 Közreműködik marketingkutatások lebonyolításában
 Közreműködik a cég kintlévőségeinek behajtásában
 Proaktív, kapcsolatot erősítő ügyfélkontaktust létesít
 Felkészül a beszélgetésre
 Segédeszközöket használ
 Hívásokat kezdeményez, bonyolít
 Információkat, adatokat rögzít

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
1592-06 Az emberi erőforrás gazdálkodáshoz szakfeladatok ellátása

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 A HR-rel, személyüggyel, munkaüggyel kapcsolatos nyilvántartást vezet
 A toborzáshoz kapcsolódó feladatokat lát el
 A kiválasztáshoz, szakmai alkalmassági vizsgálathoz kapcsolódó feladatokat végez
 A munkaviszony létesítéséhez kapcsolódó feladatokat végez
 A munkaidő nyilvántartásához kapcsolódó feladatokat végez
 A teljesítményértékeléshez kapcsolódó feladatokat végez
 A képzéshez kapcsolódó feladatokat végez
 A kilépéshez kapcsolódó feladatokat végez
 A bérezéshez, kompenzációhoz kapcsolódó feladatokat lát el
 A munkaviszonyhoz kapcsolódó feladatokat lát el

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
1593-06 Műszaki segítségnyújtás, IT HelpDesk szakfeladatok ellátása

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 Beazonosítja a hibát
 Saját hatáskörében megoldja a hibát
 Egyéb segítséget von be a hiba megoldásába
 Ellenőrzi a megoldást
 Lezárja az ügyet

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
1594-06 A távközlési szakfeladatok ellátása

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 Szolgáltatói szerződést érintő módosításokat kezel
 Szolgáltatást (SIM kártya/vonal/kábel/internet) aktivál/felfüggeszt/megszüntet
 Előfizetői/számlafizetői jogviszonyt érintő módosításokat kezel
 Alap- és kiegészítő szolgáltatást érintő módosításokat kezel
 Számlával kapcsolatos feladatokat lát el
 Tudakozószolgáltatást végez
 Műszaki szolgáltatást folytat, információt ad

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:
1595-06 Az üzleti adminisztrációs szakfeladatok ellátása

A szakmai követelménymodul tartalma:
Feladatprofil:
 Beszerzést bonyolít
 Rendezvényeket szervez
 Hivatalos utakat (pl. üzleti tárgyalás, tanulmányút, konferencia részvétel) szervez
 Hivatalos küldeményeket továbbít, postáz

 
A képzéshez, intézményhez kapcsolódó linkek:
http://www.dunakeszi.sob.hu
http://web.sob.hu
 

A képzés az alábbi linken érhető el:
http://www.logisztikakepzes.hu/?id=kepzes&art_id=463